Tuesday, April 05, 2011

a reflection to myself

this morning, when my fren drove all the way to HKL,and i just sit quietly at the back, i read this small mathurat..nk baca kat umah,mmg x sempat,kua umah awal bangat,jalan jem = kl kan...zikir dlm mathurat ni adalah zikir2 yg Rasullah amalkan,and the point is,i wanna share what i feel when i  read the terjemahan..


1. Aku telah rela dgn Allah sbg Tuhanku,dan islam sbg agamaku,dan Muhammad sbg nabi dan rasulku..
2. Aku berlindung pd kalimat Allah yg sempur, dari kejahatan apa-apa yg diciptakan
3. Aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah, dan aku berlindung padaMu dari sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung dariMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang, 
4. allahumma, engkau adalah tuhanku, tidak ada tuhan selain engkau, Engkau yg menciptakan dan aku abdiMu,dan aku berada dlm perjanjian dgnMu. ikrar kpdMu, yg akan kulaksanakan dgn segala kemampuanku, dan aku berlindung padaMu, dr kejahatan apa2 yg telah aku lakukan, aku mengakui dengan sebenar2 nikmatMu kpsku, dan aku mengakui dosaku, maka ampunilah aku, kerana tidak ada yg boleh mengampuni dosa dosaku selain engkau..

actually there's a lot..but this few meaning really hit my heart..yeah,perhaps me myself has been neglect certain things in my life...in this 2-3 weeks, ive been not in the state of any moods = im feeling-less..even my long standing friends asked me,why im being so cold?heh

when i read those meaning, i know, Allah is always there for me..He's the one who knows me..He's the one who i can cry, ask for help and story everything..

im sorry to those who i neglect for a long time..i didnt mean it..i need time and space for myself to adjust back my life..

No comments: