Tuesday, February 01, 2011

aku mahukan hidupku

di kala ini,aku bersendirian,di rumah precint 9 (seronok sket sbb klas kul 11 ti)..kebelakangan ni,pelbagai cabaran mendatangi ku. its not physically tourched , but mentally..

xtahu mana satu..yg ini mahukan ini,yg itu mahukan itu..akhirnya,aku juge yg keseorangan..

well,dsbbkan agak 'kebal' dgn pelbagai rintangan ni,aku bersyukur, aku makin dekat diri padaNya..tiada tempat pergantungan lain selain Dia..

di sini,aku paste kan doa dr sahabatku.dia seorg yg sangat baik padaku.


dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani

selawat dan salam ketas nabi muhammad

dan ahli keluarganya dan para sahabat dan tabiin dan tabi' tabiin

ya rabbana,tuhan yang maha mendengar

yang membolak balikkan hati.tetapkan lah hati kami atas agam islam mu dan keimanan terhadap mu

ya tuhan

terima lah segala amalan kami,perbuatan kami,solat kami,rukuk kami,sujud kami,doa kami dan segalanya dari kami

ya allah ya rahman

hamba mu ini bermohon pada mu agar hari esok yang bakal menjelma,dapat menjadikan segala yang terbaik buat kami

ya tuhan

ketika esok menjelang dalam hidup kami,yang kami tidaj tahu ape yang tersurat untuk diri kami yang hanya tersirat dalm ilmu mu,jadikan ianya segala kebaikan dan jauhkan dari segla kemudhratan

ya allah

aku meminta,agar sahbat ku mimi dapat mentapkan ketetpan dalm dirnya agar sentiasa berusaha demi kejyaan akan datang,jauhkanlah dia dari segala rasa malas dan kurang mengambil berat dalam dirnya,moga segala bebanan yang akan ditanggung ketika pngajian dapat dia terima dengan hati yang terbuka

agar dia mengetahui yang semua itu adalh ketentuanmu ya Allah

hanya pada mu tuhan kami bertawakl kami bertubat dan kami kembali ya Allah

ya tuhan datng kanlah kepada kami kebaikan di dunia dan datngkanlah kebaikan pada kami dia khirat kelak

walhamdulillah

rabbilalamin

aminnnnnnnn

No comments: